Sunday, April 11, 2010

Beste lezers,

Aan elk verhaal komt een einde, en bij deze is er dan ook een einde gekomen aan mijn opleiding op SFA!

De CPL IR ME checkride vanuit Antwerpen verliep vrij vlot! Het was dan ook erg goed weer die dag (SKC), maar wel met een stevige wind. Na één uurtje van manoeuvreren, en het "schieten" van meerdere approaches viel het verdict: "I have controls, you just relax now, congratulations!". Toch wel een hele last die van je schouders valt, ook al weet je dat je voor een langere tijd niet meer zal vliegen.

Na dat extra lijntje op mijn vliegvergunning, was het dan tijd om aan het allerlaatste deel van de opleiding te beginnen: de "Airline Career Preparation Program". Deze bestaat uit 2 onderdelen: basic jet flying en MCC.



Zoals reeds vermeld deed ik deze op de B737NG. Een prachtig vliegtuig, waarin mijn flightmate en ik veel plezier beleefd hebben. Samen hebben we vele engine severe damages, engine fires en single engine go arounds doorstaan.

Op 26 maart 2010 was het dan zover, onze finalfinalfinal evaluation checkride! Na 3 uur en 20 minuten hard werken, viel ook weer het verdict. We hadden bewezen dat we in groepsverband de B737NG konden besturen, maar ook dat we al verschillende basismalfuncties van het vliegtuig de baas konden. Zowel als Pilot Flying als Pilot Monitoring. Als kers op de taart nog een paar mooie comments in onze training records, en het geluk kon écht niet meer op.



De volgende keer vertel ik wat ik nu, precies 2 maanden later, allemaal aan het doen ben.

Adios!

No comments: