Saturday, September 26, 2009

Hello,

Ondertussen zit het VFR-gedeelte erop! Dit betekent dus ook dat ik de ons-wel-bekende 65-check overleefd heb, wat trouwens een leuke maar vooral leerrijke vlucht was voor me.

Vanaf nu mag ik dus ook vliegen op de Diamond40 in plaats van op de Diamond20. De Diamond40 is van een iets groter formaat, en kan dus ook 4 passagiers vervoeren. Onder de cowling oftewel motorkap van deze kist vinden we een motor ter waarde van 180 woeste paarden.

In het vervolg zullen mijn vluchten voornamelijk bestaan uit het vliegen op instrumenten. Misschien past "vliegen op een computer" beter in deze context. In plaats van buiten te kijken voor referenties, zal mijn zicht er voortaan als volgt uitzien.



Op deze manier bereiden we ons voor op de mindere weersomstandigheden in Europa, we kunnen zo vliegen zonder buiten te kijken, en op deze manier kunnen we ook veel nauwkeuriger vliegen.

More next time!

No comments: